A world of cuteness

Inlägg publicerade under kategorin ANIME ☆彡

Av Ichigo & Minto - 19 april 2013 11:17

Hmm.... Måste säga Tokyo mew mew med handligen och hur jag kom in i animen men 

K-on! När det gjälöler att skratta och animeringen!

Till sammans blir det... Mew-on!  

Jag skulle vilja se en sådan anim... Kekeke.

Nu kommer lite bilder från båda serierna!

                       

Av Ichigo & Minto - 16 april 2013 19:10

Jag vill gå till närcon i sommar..

Önskr verkligen jag kunde det  

Eller jag kan väl men jag har inga biljetter.... vill köpa!

Ska kanske önska mej i födelse present! Det skulle väl funka....♥

Hoppas bara dom inte är slut ålda! Men vet några av våra läsare om man måste ha cosplat för att kunna komma in?

Eller kan man vara klädd i tyll kjol t-shirt och lolita peruk (  )

Jag vill dit... Ska kolla vad en biljett kostar!!!!

Man kan gå dit i olita peruk♥

Sayonara //Ichi ichi go

Av Ichigo & Minto - 13 april 2013 15:58

Kon'nichiwa!

Tänkte svara på frågorna från frågestunden!

Det är 11 frågor men det är typ vissa som är likadana....

Vissa har jagäven redan svarat på men kommer lägga dom här ändå för att det är så många som frågar....


1. Var gör ni era super söta (det stog i frågan!!) Headers?


Svar: Jag gör dom på en sida som heter pixlr


2. Hur gjorde du rubriken högst uppe?


Svar: Det är en header....


3. Vad heter typsnittet ni användt i headern?


Svar: Den heter Double Feature och man kan ladda ner det HÄR


4. Vart beställer du dina peruker?
Är det syntet?


Jag bästellde den på den HÄR sidan

och den är i syntet men den kliar inte eller något sådant..blir lätt fluffigt men det gillar jag ^^


5. gillar ni yohio?



svar: Ven kan inte gillar YOHIO??? 


6. Varifrån har ni lagat musen? Alltså regn bågs musen? och kalendern?

 

svar: Den kommer från sidan http://www.cursors-4u.com/

och kalendern finns det en länk under du kan kolla på!

 

 

 

Och nu till min favorit fråga som är mycket bra sådan.....

 

7. Det är lite konstigt. Det finns en anime serie som heter Tokyo Mew Mew. Hur kommer det sig att ni har samma namn?
Det här är följande namn som finns i serien:
Ichigo
Minto
Zakuro
Pudding
Lettuce

 

 

Svar: Tjaaa, det är faktiskt så att våra smeknamn kommer frå serien och böckerna ¨^^

 Vi älskar serien sååå himla mycket att vi kallar oss för det! Namen är ju inte våra egna rikiga om man trode det... 

Jag har 6 vänner som vi kallar för namn från serien:'

Minto (Hon vet ni väl om :D)

Purin (Har skrit om henne lite...)

Zakuro (Skrivit lite om)

Moe (Har kommenterat här!)

Lettuce 

och Berry!

 

Moe är ju Ichigos vän och Berry kommer i Tokyo Mew Mew ala mode!

och sen är jag Ichigo! (Till Uma om du ser detta: Du är också en mew mew men du finns ju inte med i serien..)

 

 

 

Hoppas ni är nöjda med svaren!

Av Ichigo & Minto - 11 april 2013 19:26

 

Kon'ichiwa!

Idag så var det bara en vanlig dag i skolan...  

Så igentligen har jag inte mycket att säga.

Imorgon ska  Minto sova över hos mej!

Det ska bli kul för vi ska kolla på anime och sånt..VANLIGT

Nu slutar jag detta inlägg genom att lägga upp en bild på tjejerna i After school tea time (Eller huvudpersonerna i K-on!)

Och sedan en bild med 1d i manga och så får ni sen hitta på själva vad som är så hmmlans likt bilderna...

   


Jag blev helt förvirrad när jag såg den med 1d tänkte bara: Är det där inte från K-on!?

Japp det är det... FAST DOM KUNDE HA TECKNAT HARRY HÅR LITE BÄTTRE!!

Sayonara...

//Ichi ici go ♫

Av Ichigo & Minto - 9 april 2013 16:21

Kon'nichiwa!!!

Jag vill tipsa om en till manga  

Den heter Inu Yasha

den är jätte bra, jag läste precis ut boken...

 

 

 

Den handlar om Kagome som blir ned dragen i en gammal brunn.

Då kommer hon till det medeltida Japan.

Inu Yasha blev sjuten med en pil för 500 år sedan där.

(Inu Yasha är hund demon på japanska)

Demonen som drog ner Kagome i brunnen följer efter henne för att den vill ha en speciel juvel.

När Kagome drar ut pilen ur Inu Yashas kropp så besegrar han den andra demonen men han vill själv ha juvelen.


Det var bara lite fakta om Animen men vi har bara sett två delar så jag vet inte heller så mycke  

Men jag rekomenderar verkligen Inu Yasha den kan vara lite läskig ibland då ni får blunda eller kolla bort om det blir otäckt!  

Men nu vill jag avsluta inlägget med Introt till Inu Yasha.

Sayonara alla kawaiis! //Minto

Av Ichigo & Minto - 5 april 2013 13:27

Kon'nichiwa!

Jag har varit med pappa till soptippen och slängde skräp.  

Jag har också gjort några fler chibis på Chibimaker.

resten av sailor soldiers från Sailor Moon!

(I'm a Sailor Moon freak!)  

 

 

 

 

 

Jag ser på Sailor Moon nästan hela tiden  

jag är faktiskt på del 42/46

Sayonara alla kawaiis!  




Av Ichigo & Minto - 4 april 2013 17:07

Kon'nichiwa! 


Idag har jag varit (är) med Minto som just nu spelar Magic Panio....  

Vi har sett på en ny anime som heter Chobits!

Det äger! Den handlar oom en kille och en robot som är uber söt och Kawaii!  

16178.jpg

url.jpg

imgres.jpg

Rekomenderas!!!

Om ni undrar var vi kollar på Anime så heter sidan Animefreak.tv  

Den har jätte måna bra animes och är ganska enkel att hitta på!

Nu avslutar vi etta inläggg med Introt till serien!

Det heter "Let me be with you" 

Sayonara!// Ichi Ichi Go ~~

Av Ichigo & Minto - 1 april 2013 16:56

Gäääääsp!

Jag har varit ute typ hela dagen idag... det var skönt!

Nu  sitter jag och lyssnar på YOHIO!

Min mormor gillar typ hans lungna låtar  

Jag tänkte tipsa om e manga!

Den heter detektiven Conan

Den handlar om mäster detektiven Sinichi (stavning?) som under

ett spanings uppdrag blir förvandlad till en liten pojke. för att inte bli upptäckt så byter

han namn till Conan Edwagon! Det blir till slut så att Conan får bo hos sin kärlek Ran.

och "hjälper" (snarare löser hela fallen) hennes detektiv farsa Mori utan att varken han heller någon annan vet det!


Ganska läskig med lite(MYCKE!)  mord mm....

Inte för käDen äger!nsliga! Annars är det bra tecknat och jätte bra manus..

5 noter! ♫ 

 

Finns som anime!

 

 

Imorgon tänker jag tipsa om en till!

// Ichi ichi gooo~~

 

 

 

PS!

Kommer ihåg att jag skulle lägga upp den här videon med 2NE1 LEE HI OCH BIG BANG!

 

 

Vi som skriver här:

 

こにちわ

 

 

 

Vi är två, smått konstiga 13 åriga tjejer som kallas

 

Ichigo & Minto. Vi är helt galna i Japan och spenderar mycket tid till att kolla på anime och läsa Manga. Vi älskar även Jpop, favorit bandet är AKB48 och oshimenerna bla. Oshima Yuko och Takahashi Minami. Favorit animen är så klart Akb0048. Vi tar lektioner i Japanska språket som vi tycker är väldigt intressant.  ½ av oss klär sig även smått i Decora, en Japansk klädstil från Harajukus gator!

 

Vi hoppas du kommer trivas på vår blogg som för det mesta handlar om vår vardag och våra intressen!

 

またね

 

Vad ska vi skriva mer av?
 Anime&manga
 Jpop
 Vår vardag
 Inspo!
 Japanska klädstilar
 Jag gillar er blogg som den är just nu!
 Waaaatashi wa unicorn desu!
50 besvarade frågor

Sök i bloggen

   Följ oss på Tumblr.  Kontakta oss via mejl

We♥It

   

 

Senaste inlägg

Kategorier

Gäst boken

Översätt



Länkar

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015
>>>

Ovido - Quiz & Flashcards