A world of cuteness

Inlägg publicerade under kategorin ANIME ☆彡

Av Ichigo & Minto - 1 februari 2014 19:12

Hello!

Har precis kommit hem från bion...Älskade filmenn...Underbar  

Jag,Mint och Zakuro lät dock ganska mycket,vi skratta när ingen annan gjorde det...

Helst på den sorligaste scenen...Ja,det var nog på den vi skratta mest!

Iallafall hade jag jätte roligt och nu måste jag gå och tvätta bort min maskara som är över hela mitt öga...

Klia aldrig ögat med maskara på...HeheheMåste gå! Ska äta tårta också...(Vem sa att man ska vara nyttig?)

SEE U 2 MORROW

 


Förresten: GRATTIS TILL HARRY STYLES PÅ 20 ÅRSDAGEN!

Vänta nu..Ingen i 1D är tonåring längre    


Av Ichigo & Minto - 31 januari 2014 20:06

Hello!


Idag fick jag reda på en lite spännande sak....Goro Miyazaki (son till fantastiska Hayao Miyazaki)

Ska göra en anime serie som kommer sändas i Japan i höst..

Alltid lika roligt med nya Ghibli projekt men det här är extra rolig..

Den ska nämligen baseras på En bok an en svensk författare....

Astrids Lindgrens Ronja rövar dotter!

Serien kommer heta Sanzoku no Musume Ronia på Japanska som på svenska blir (enligt google översätt och min grammatik) "Ronja bandit dotter! eller ja självklart Ronja rövar dotter.

Längtar tills att få se dett...Gora haar gjort en v mina två favorit Gihbli filmen nämligen "Uppe på vallmo kullen"

Då gjorede han det med sin far...Men jag tror den blir fantastisk ändå!

 

Av Ichigo & Minto - 26 december 2013 12:02

こにちわ


Har hittat en jätte bra anime,som jag tror dom flesta känner igen: Mahou Shoujo Madoka★Magica!

Har haft den här animen i min "bookmark list" på kissanime jätte länge men har inte börjat titta på den förns nu!

Jag har bara sett 1 ovh! ett halvt avsnitt men jag är redan fast   

Har inte kollat på anime på säkert en månad (förutom typ 3 random avsnitt av AKB0048) 

så jag kännde att deet var dags att ta tag i tittandet! 

Ni Madoka★Magica HÄÄÄR

Nu ska jag kolla vidare,Hörs!

       

Introt äger:












Av Ichigo & Minto - 7 december 2013 10:52

 

Äntligen lite jul i bloggen!


Orkade inte göra något helt nytt utan gjorde bara våran gamla header lite juligare!

Gjorde en liten video hur jag gjorde om den!


  

Bli inte rädd när PONPONPON börjar spelas helt plötsligt bara  



Iallafall, Hoppas ni gillar den juliga designen (Pilen är kanske inte julig....MEN jag fick bara lov..)

Nu ska jag och vara i snön som äntligen har kommit! See U


 

  


Av Ichigo & Minto - 24 oktober 2013 16:34

Sumimasen!

Åhh gud vad jag skäms, nu har ju ni längtat efter något inlägg som

ska ploppa upp på bloggen  

Ichigo är sjuk så jag hopades på att hon skulle göra ett inlägg medans

jag var i skolan men nu har vi inte bloggat på typ en vecka så nånting på ju ske...

Har inget att skriva...

Snart är jag klar med Akb0048 (mitt hjärta har splittrats)...

Men jag älskar verkligen animen och bandet så nu

hoppas jag och Ichigo på att det ska komma en julspecial....  

Jag hoppas att min jordgubbe blir frisk snart.

  


Sayonara! //Minto

 

 

Av Ichigo & Minto - 9 oktober 2013 18:47

Kon'nichiwa!

Jag lyssnar på InuYasha låtar nu men det borde jag inte göra

för jag spricker snart av sorg!

Dom är ju alla sorgliga och jag har inte kommit över att jag sett klart

på InuYasha...

Jag kommer börja gråta snart om jag inte slutar lyssna men

det kan jag inte för att dom är så bra!


Idag har jag och Ichigo köpt en mapp och ett block till oss själva till japanska kursen.

Sen gick vi till biblioteket och skrev våran 200 ords presentation om oss själva.

Sen hade mina naruto böcker kommit ( DET TOG SÅÅÅ LÅNGT TID!!!).

Ska snart äta pannkakor men alldrig att jag slutar 

lyssna på InuYasha låtar!!!


Sayonara!


Av Ichigo & Minto - 30 september 2013 15:13

Är skit sur för att jag gjorde ett inlägg på bibeltoket i "morse"...Men det verkar inte ha sparats..  

  

Men var iallafall på bibleoteket idag...haha..

Lånade någon bok om ett par systrar i japanska medeltiden (som ÄR SJUKT mycket inntresantare än den svenska medeltiden... ) Ganska bra bok...Har inte kommit så långt.Får se om jag hinner klart den senare i veckan...

Fokuserar mest på Naruto-mangan jusr nu!

 

MANGA OWN MY ♥

 

Nu ska jag och kolla ihjäl mej på Akb0048 next stage...

SEE U!


 


Av Ichigo & Minto - 29 september 2013 13:40

Kon'nichiwa!

Nu har jag låtit Ichigo blogga ett tag men jag orka inte förut.

Jag har för nåra veckor sen börjat se på Akb0048 och jag otroligt glad

att Ichigo tvinga mig börja se på den.

Jag är på del 10 men det blir alltid på bra animes att jag inte vill se på mer för att den är så bra,

jag lyssnar på deras när jag kan.

Sayonara! //Minto

 

Vi som skriver här:

 

こにちわ

 

 

 

Vi är två, smått konstiga 13 åriga tjejer som kallas

 

Ichigo & Minto. Vi är helt galna i Japan och spenderar mycket tid till att kolla på anime och läsa Manga. Vi älskar även Jpop, favorit bandet är AKB48 och oshimenerna bla. Oshima Yuko och Takahashi Minami. Favorit animen är så klart Akb0048. Vi tar lektioner i Japanska språket som vi tycker är väldigt intressant.  ½ av oss klär sig även smått i Decora, en Japansk klädstil från Harajukus gator!

 

Vi hoppas du kommer trivas på vår blogg som för det mesta handlar om vår vardag och våra intressen!

 

またね

 

Vad ska vi skriva mer av?
 Anime&manga
 Jpop
 Vår vardag
 Inspo!
 Japanska klädstilar
 Jag gillar er blogg som den är just nu!
 Waaaatashi wa unicorn desu!
50 besvarade frågor

Sök i bloggen

   Följ oss på Tumblr.  Kontakta oss via mejl

We♥It

   

 

Senaste inlägg

Kategorier

Gäst boken

Översätt



Länkar

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015
>>>

Ovido - Quiz & Flashcards