A world of cuteness

Inlägg publicerade under kategorin ANIME ☆彡

Av Ichigo & Minto - 14 juni 2013 14:41

Kon'nichiwa!

Ursäkta för att vi inte bloggade igår men vi hade skolavslutning

och det var ju inte den bästa dagen att ha avslutning på...


För några dagar sen börja jag se på Kanon (2006)

den är super bra jag är redan på del 17.

Jag har också förälskat mej i introt till Kanon försöker lära mig hela men det kommer

nog ta ett tag för den är ganska lång...

Men nu kommer introt.

Sayonara!

Av Ichigo & Minto - 12 juni 2013 16:09

Kon'nichiwa!

Idag har jag börjat gjort en lista av animes jag ska se i sommar på rengniga dagar :3

Jag tänkte visa upp dom tre som kommit upp på listan (så här långt)


Aiura


Handlar om 3 galna tjejer med 0 koll och deras klass kompisar!

Mer står det inte men det låter som min smak..

Animen sänds just nu och del 11 kommer på måndag till sidan jag kollar på anime!



Ichigo mashimaru


Föll för namnet som betyder "jordgubbs marshmellow" 

Animen står det inte mycketom men jag ser på bilder och ser ut som en söt anim (I like..)

Och sen så står det i beskrivningen: "Cute girls doing cute things in cute ways. <----Ett sött ordspråk

 




InuYasha: The final act

 


Fick spel på animen när jag kolla på den förut (vanliga InuYasha,ej Final act)

och bestämmde mej att hålla mej till böckerna.. Fas böckerna finns bara på svenska till bok 42..

Så jag tänker se final act (som är bok 36 och framåt) så jag får se vad som händer med InuYasha,Naraku och Shikon juvelen!



Nu måste jag bara klara en rengnigsommaravslutnig imorgon sen kan jag se på anime hela sommaren! 

(Ta inte det där boktavligen)


SAYONARA


Av Ichigo & Minto - 7 juni 2013 20:07

Meow!


I förrgår så började jag se på Kanon (2006)..!

Har inte sett så många dela och är på del 3!

Kanon är än så länge en rolig aanme....Hoppas den för blir det!

Ursäkta för desigen... Är verkligen inte nöjd med den....Ska göra en ny på deräkten!

Så nu blir det att göra header sen anime time ;)


Av Ichigo & Minto - 5 juni 2013 19:36

Kon'nichiwa!

Idag har jag varit på prao.....Men nu har jag lov i fyra dagar och en är det skolavslutning nästa torsdag!

Ska bli skönt med sommarlov  

Imorgon ska jag nog vara med Mint och ta det lungt och sen på lördags ska vi avslutnings shoppa  

Jag måste hitta en söt klänning att ha på avslutningen....

Jag har inte mycket mer att säga så sayonara!

130426-3503



Av Ichigo & Minto - 4 juni 2013 17:00

Kon'nichiwa!

Nu tänkte jag att jag hinner göra ett inlägg medans mina nudlar kokar  

Igår så anmälde våran Moe (utan att fråga!) oss till att uppträda på en "Marknad" som vi har på

vår skola...

Så nu så har vi bestämmt att vi ska dansa "Lucky star dansen"

Vi har tränat i en vecka nu så den sitter jätte bra!  

Ska bli kul och dansa en anime dans!


 

Av Ichigo & Minto - 1 juni 2013 14:57

Kon'nichiwa!  

Jag har börjat spela ett spel som heter "My candy love"!

Just nu har jag inte kommit så långt för jag gjorde slut på min "energi"!  

Får väl nörda vidare imorgon...♥

Det var länge sedan jag spelade något online spel...

När jag var lite yngre nördade jag Panfu och hade en blogg som vara en av dom kändaste om det!

Fast jag är ingen spelnörd som tillexempel Konata!

Don't eat me Kon chan!!!

(För dom som inte visste så betyder Ichigo jordgubbe på japanska!)

Men något jag och Konara har gemensamt är attt båda vi två är äkta Otakus!

Otakus är äkta manga och anime fans som blir som beroende i serien dom läser/titaar på!

Bara en sak att säga:

 

Hehehe....

Min nya avatar bild på manga forumet?

Kekekekekekekeek!



SAYONARA

Av Ichigo & Minto - 27 maj 2013 17:58

Kon'nichiwa   


Idag har  jag varit med Mint...  

Jag tänker snart lägga mej sängen och njuta ettt avsnitt eller två av Lucky Star!

Men idag har jag och mint stekt pannkakor till imorgon för då ska vi på skol utflykt!


Vi ska åka till olika ställen med buss som tex. Nusnäs där man gör Dalahästar!

Det ska bli jätte kul tycker jag!

Sayonara//Ichigo





Av Ichigo & Minto - 2 maj 2013 18:55

Kon'nichiwa!

Jag har börjat sett på en ny anime kallad Tamako Market ♥

Den äger! Den är gjord av samma person som gjorde K-on!

Har sett 7/12 delar!




Men tänkte göra en Aime just/Nyss färdiga/Ska se


Tänkte börja med just nu


Tamako Market  7/12 + 3 special avsnitt som inte kommit till animefreak än...


Chobits 9/26 +2 special


InuYasha 34/167...Kommer nog alldrig se klar den...


Nyss klara:


Sailor moon 


K-on season 2




Sen ska se:


Lucky Star


fushigi yuugi (Läser Mangan)




//Ichigo!


Vi som skriver här:

 

こにちわ

 

 

 

Vi är två, smått konstiga 13 åriga tjejer som kallas

 

Ichigo & Minto. Vi är helt galna i Japan och spenderar mycket tid till att kolla på anime och läsa Manga. Vi älskar även Jpop, favorit bandet är AKB48 och oshimenerna bla. Oshima Yuko och Takahashi Minami. Favorit animen är så klart Akb0048. Vi tar lektioner i Japanska språket som vi tycker är väldigt intressant.  &frac12; av oss klär sig även smått i Decora, en Japansk klädstil från Harajukus gator!

 

Vi hoppas du kommer trivas på vår blogg som för det mesta handlar om vår vardag och våra intressen!

 

またね

 

Vad ska vi skriva mer av?
 Anime&manga
 Jpop
 Vår vardag
 Inspo!
 Japanska klädstilar
 Jag gillar er blogg som den är just nu!
 Waaaatashi wa unicorn desu!
50 besvarade frågor

Sök i bloggen

   Följ oss på Tumblr.  Kontakta oss via mejl

We♥It

   

 

Senaste inlägg

Kategorier

Gäst boken

Översätt



Länkar

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015
>>>

Ovido - Quiz & Flashcards