A world of cuteness

Inlägg publicerade under kategorin ANIME ☆彡

Av Ichigo & Minto - 17 augusti 2013 18:38

Citat:  

Är cosplay en choklad?

                -Min lilla syster

 

 

 


Idag när jag och ,Mint kolla på cosplays så fråga det min syster om cosplay 

var en choklad xD

Ska få en Lucky Star-Skoluniform!! Ska köpa sommar uniformen för att jag tycker bäst om den!

Dessutom var vinteruniformen lite konstig på sidan jag tänker beställa!

Så har ser Sommar-uniformen ut: 

 

Den är såå söt   

Tänker ha den på närcon 2014!   Det är kanske lång tid dit men jag har redan bokat in datumen i min kalender.

See u~~

Av Ichigo & Minto - 14 augusti 2013 20:43

Kon'nichiwa!

Det fastnar hela tiden anime låtar i mitt huvud fast dom är ju bra men

börjar jag sjunga lite så går jag till datorn eller surfplattan och sätter på den låten på youtube...

Hehe, jag är lite konstig ....


Vissa låtar som fastnar i huvudet:


Ever Blue


Return To The Sea


Fude Pen

Det är bara nåra låtar det där fler kan fastna i huvudet..

Sayonara, snart ska jag gå och lägga mig.

Av Ichigo & Minto - 14 augusti 2013 17:45

Kon'nichiwa!

Har sjuk lust att sätta mej och läsa manga just nu....

Håller på att läsa Naruto och jag är på bok 5 (Börja i lördags...♥)

Den verkar jätte bra! Jag är smått irriteradd på vissa saker men men...

Rekommenderar Naruto för er som inte redan har läst den (som jag!)

File:Naruto Shippūden Logo.png


On to the next chapter....

Länge sen vi blogga om "Mode". Inte mycket att blogga om en ändå....

Har börjat klä mej mer och mer som jag brukar (i fairly-kei decora xD) om inte att jag blivit lite värre!

Under sommarn var det ganska mycket "Short och T-shrt" ,men nu ska jag ha 100 rosseter och flufffiga kjolar och peruk och jag vet inte vad! 

Nu måste jag avsluta!

Av Ichigo & Minto - 11 augusti 2013 14:28

Kon'nichiwa!

Jag hade lust att göra ett anime tips inlägg som Ichigo gjorde

fast jag tipsar inte om Love Lab..


Mermaid melody pichi pichi pitch


Handling:Som sjöjungfru prinsessa av norra Stilla havet (en av de sju sjöjungfrun riken), anförtror Lucia en magisk pärla till en pojke som faller överbord ett fartyg en natt. Lucia måste resa till den mänskliga världen för att återta sin pärla och skydda sjöjungfrun riken. Med hjälp av kraften i musiken är Lucia i stånd att skydda sig själv och sjöjungfrun riken från en växande ond kraft.


Gener:Äventyr, komedi, magi, romantik, shoujo


Sänds:Den är redan full uppdaterad men Mermaid Melody Pure kommer ut på lördagar


 


Av Ichigo & Minto - 9 augusti 2013 17:57

Kon'nichiwa!

Tänkte göra ett animetips på den aktuella animen Love Lab!



Love Lab



Handling: Maki,Den populära elevrådets ordföranden,Har en stor hemlighet. När populära 

Riko får av misstag reda på den den måste Riko hjälpa Maki med hennes "Love Traning".

Tillsammans med Kudden "Dakki" så börjar Riko och Maki göra konstiga (Roliga!) övningar i Elevråds "Kontoret"!

Ingen anime är problem fri,Efter ett misstag tror helt plötsligt hela elevrådet attt Riko är  en "Mästare" på kärlek! Så å måste Maki och Riko gör massor av konstiga upptåg tillsammans för att svara på frågor som dom får av  anonyma elever.


 

Gener: Komedi,Romantik,Skol liv

 

Sänds: Släpps vanligt vis på mina favorit anime-sidor (länkade länst ner) varje torsdag/fredag (dagarna varierar) 


 


Av Ichigo & Minto - 9 augusti 2013 17:15

Kon'nichiwa!

Jag är helt hopplös när det gäller anime, det är 2 bra anime som det är 2 episodes 

kvar på och jag klarar inte av att se på dom och då blir jag helt hopplös..

Det är Vampire Knight Guilty & 11eyes jag inte kan se på..

Men nu ska jag iallafall avsluta med ending till 11eyes.

Ichigo kommer hem idag tror jag  så hon får också blogga lite men nu 

hinner jag inte blogga mer.

Matanee!

 

Av Ichigo & Minto - 6 augusti 2013 18:11

Kon'nichiwa!

Idag har jag varit på ett badställe med Purin..

Jag har börjat se på en ny anime som heter 11eyes den är super bra tycker jag.

 

Det är svårt att beskriva animen det är liksom lite kompliserad..

Jag tipsar om den om man gillar typ action.

Nu avslutar jag med opening till den

Matanee! 


Av Ichigo & Minto - 3 augusti 2013 20:20

Kon'nichiwa!

Förlåt för det dåliga bloggandet, det är svårt för oss att blogga när Ichigo är i Estland och jag hinner bara inte så...

Sumimasen!

Idag har vi varit ute hela dagen med våran båt och badade från den någonstans

och sen kom några kompisar med deras båt så vi hade jätte kul.. Och det så skönt att min lillebror är kvar i Stockholm..

Jag köpte Pocky på typ en kina resturang jag blev jätte glad, det fanns bara jordgubbs smak men för mej kvittade det

så jag äter det nu ikväll..

Nu ska jag se på anime.

Matanee!

 

Vi som skriver här:

 

こにちわ

 

 

 

Vi är två, smått konstiga 13 åriga tjejer som kallas

 

Ichigo & Minto. Vi är helt galna i Japan och spenderar mycket tid till att kolla på anime och läsa Manga. Vi älskar även Jpop, favorit bandet är AKB48 och oshimenerna bla. Oshima Yuko och Takahashi Minami. Favorit animen är så klart Akb0048. Vi tar lektioner i Japanska språket som vi tycker är väldigt intressant.  ½ av oss klär sig även smått i Decora, en Japansk klädstil från Harajukus gator!

 

Vi hoppas du kommer trivas på vår blogg som för det mesta handlar om vår vardag och våra intressen!

 

またね

 

Vad ska vi skriva mer av?
 Anime&manga
 Jpop
 Vår vardag
 Inspo!
 Japanska klädstilar
 Jag gillar er blogg som den är just nu!
 Waaaatashi wa unicorn desu!
50 besvarade frågor

Sök i bloggen

   Följ oss på Tumblr.  Kontakta oss via mejl

We♥It

   

 

Senaste inlägg

Kategorier

Gäst boken

Översätt



Länkar

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015
>>>

Ovido - Quiz & Flashcards