A world of cuteness

Inlägg publicerade under kategorin ANIME ☆彡

Av Ichigo & Minto - 25 september 2013 18:04

Kon'nichiwa!


Idag kom mina naruto böcker  Ska försöka hindra  mej själv att läsa ut alla

på en dag bara....    Tänkte lägga up bilder på min cosplay men orkar inte....

Sorry!

Ska dessutom och shoppa imorgon så då kanske det kommer något mer jag vill visa  

Har inget annat intressaant att säga...Ska bara lägga mej och sörja över att den delen som kommer imorgon är den sistasista delen Free!

Jag kommer sakna alla i Iwatobi High School Swimming Club.

  

 

Gör en säsong 2!!!!!!!!!!!

Av Ichigo & Minto - 15 september 2013 16:15

 

Redo för ett inlägg med lite tips för en svensk otaku? Let's do this!

Detta är ett litet "special inlägg",Svensk otaku-gudie! Gillar du detta inlägg? tryck på gilla knappen eller kommentera så kanske det kommer mer liknande inlägg!!




1. Anime-sidor för alla tillfällen!

 

Anime är mycket lättare att tiitta på idag,tackvare alla anime-sidor!

 

1. Bästa sidan att kolla på för Surfplatta/Mobil: Kissanime.com


Tackvare deras html-spelare som inte behöver flash player funkar deras sida perfekt för plattan!

Detta min absoluta favorut Anime sida då jag istortsett bara kollar på min surfplatta! 

Lätt att hålla koll på sina favoriter,Bli medlem och få en bokmärks-lista! Super smart!


2. Minst-reklam sidan: Animecenter.tv

Alla anime-sidor inhåller reklam,vissa sidor kan tillomed ha reklam bakrund och 3 minuters reklam pauser var 5 minut när man kollar. Animecenter.tv har bara en liiiiten ruta med reklam på första sidan och reklam i början av avsnitten som man kan hoppa över direkt med "hoppa över reklamen knapp" alltså så stör det nog ingen ^_^


3. Övriga bra sidor att kolla på: 

 http://www.animefreak.tv/

http://www.watch-anime.net/

http://www.watchanimeon.com/anime-series-list/

http://www.crunchyroll.com/videos/anime



2. Manga online

 


1. Kissmanga.com Det här ärligt talat den ända sidan jag har provat (läst lite yuru yuri :3)

Den är lilla systern till kissanime och är bekväm att läsa på! Jag är absolut inget fan av online-läsning men tyckte att denna sida var bra. Bra urval av Mangas dessutom

 

2. Mangafox Har hört mycket bra om den här sidan,en av dom pouläraste ställerna att läsa på!

Sen har dom även en mobilsajt som är kanon! Mangafox.mobi 

Verkligen bra urval!


3. Manga affärer online 

 Orkar inte skriva om alla gör bara en lista.....

Har dock gett små kommentarer på vissa!

OBS: DOM HAR I STORTSÄTT BARA MANGA PÅ ENGELSKA 


SFbok.se - har butik online,i malmö,göteborg och stockholm,dock enligt mej ganska dyrt

Adlibris.se - Fri frakt vid köp över 99r,billigast här

Bokus.se - Okej pris,gratis frakt vid köp över 99 kr

 

 

Ett sista tips


Tradera har gott om små butiker med anime och manga saker och lite begangnad manga,sök bara "anime" eller "manga" eller om du letar efter en speciell serie,skirv "serienamnet anime" eller "serienamnet manga"


Blocket har gott om begangnad manga! Mycket billigare än att köpa nytt!

 

 

Hoppas ni gillar detta inlägg ♥

 



Av Ichigo & Minto - 14 september 2013 19:18

Kon'nichiwa!


Ang. Det där inlägget så kommer det upp imorgon  


Just nu så sitter jag och ska börja min "dagliga blogg checknings runda!" Lyssnar även på caramelldansen   

Är det bara jag som tycker att den är "bra"??

Jag undar är ni redo att vara me......


Detta är orginalet caramell dansen! Har typ 3 miljons visnigar på YT,:3


Nu ska jag titta på gibli och äta pocky = #detbästasättavslutaendag #pockyberoende #längelevetotoro

Det är aldrig fel med lite randoma hashtags  


Av Ichigo & Minto - 11 september 2013 16:05

NÄR VAR VAR DET VI GJORDE ETT INLÄGG SENAST??!!  

Gomene,Livet kom imellan ;) Har läst klart bok 38 av naruto (den sista på svenska!)

Men jag har fått låna bok 39 på engelska av ett naruto fan i klassen! (mitt liv är räddat)

Vill nog köpa alla böcker på engelska....Blir dyrt men allt är värt att få se hur det slutar för Naruto,Sauke,Sakura och dom andra! Kollar på  en annos på tradera med alla böcker som finnss just nu...1500 kr!



SEE U!

 

 

Av Ichigo & Minto - 6 september 2013 12:16

Kon'nichiwa!

Idag var jag i skolan och det var otroligt långtråkigt, Ichigo är sjuk så det var

extra tråkigt men det bästa är att vi slutade 12..

Jag har ju inte skrivit nåt inlägg sen jag kom hem från semestern för jag hade typ inte tid men nu!

Jag har börjat lägga till nåra animes till min bokmärks lista men dom ska jag börja se när ja äe klar med

nåra av mina andra.

Jag har börjat se på Clannad, Angel Beats!, Guilty Crown, Another och Yuru Yuri season 2.

 

 

 

 

Hehe, det skulle vara gifs men jag vet inte hur jag fixar det..

Jag gillar mer action och drama och Ichigo gillar typ shoujo och slice of life så vi är ganska olika varandra..

Måste sluta nu min lillebror vill ha datorn

Sayonara!!!

Av Ichigo & Minto - 3 september 2013 18:46

Kon'nichiwa! 


Skulle igentligen kolla ikapp dom avsnitt jag missat av Free! LL och BC men det slutade med att jag hittade en ny anime:

AKB0048  

FATTAR INTE ATT JAG SETT DEN FÖRNS NU  Äger ju....!!~~


 

 

Den har fått mej (såklart,det är ju dom serien "handlar om") att få upp ögonen på AKB48.

Stoooor Jpop grupp (Alla är inte med på den här bilden  

 


Nu ska jag gå och  PLÖJA EPISODES AV AKB00048

Av Ichigo & Minto - 3 september 2013 15:28

Kon'nichiwa!

Då var det höst da  Varför jag inte liggger och gråter för att sommaren är slut som alla andra?

Vi har en grymm anime-season framför oss otakus!  Bara kolla på animenewsnetwork.coms 

säsongs "affish"! (Alltid lika roligt att få se den varje ny säsongoch välja ut lite nytt...;)

 


Bilden är större engentligen,bara klicka på den så sser du the big photo!  

Håller just nu på med att lägga in lite ny anime i min bokmärks lista på kissanime! Måste ju hålla koll på allt jag vill se...Har hittat 6 serier som ska hålla mej vaken i höst ;) Ses!

Av Ichigo & Minto - 21 augusti 2013 15:23

Kon'nichiwa!

Idag var det första skoldagen för mej...

Allt var som vanligt förutom att Minto är på semester (  ) och vi har 3 nya i klassen!

Var "hon med hårspännerna" idag! Jag älskar Decora   

Känner att min stil börjar bli mer decora än fairly kei nu....Hehehe.

Får se om mitt hår  orkar med det bara  .



Senare så ska jag göra om designen (igen) för att jag vill ha en lite mer "avancerad"

Kommer dessutom göra om menyavdelningen lite bla...

Ni får se!!!


Sayonara!



Ser ni vilken manga det här är insprerat ifrån?? (svaret är INTE  vocaloid för att göra det lättare!)

Kommentera~~

 

Vi som skriver här:

 

こにちわ

 

 

 

Vi är två, smått konstiga 13 åriga tjejer som kallas

 

Ichigo & Minto. Vi är helt galna i Japan och spenderar mycket tid till att kolla på anime och läsa Manga. Vi älskar även Jpop, favorit bandet är AKB48 och oshimenerna bla. Oshima Yuko och Takahashi Minami. Favorit animen är så klart Akb0048. Vi tar lektioner i Japanska språket som vi tycker är väldigt intressant.  ½ av oss klär sig även smått i Decora, en Japansk klädstil från Harajukus gator!

 

Vi hoppas du kommer trivas på vår blogg som för det mesta handlar om vår vardag och våra intressen!

 

またね

 

Vad ska vi skriva mer av?
 Anime&manga
 Jpop
 Vår vardag
 Inspo!
 Japanska klädstilar
 Jag gillar er blogg som den är just nu!
 Waaaatashi wa unicorn desu!
50 besvarade frågor

Sök i bloggen

   Följ oss på Tumblr.  Kontakta oss via mejl

We♥It

   

 

Senaste inlägg

Kategorier

Gäst boken

Översätt



Länkar

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015
>>>

Ovido - Quiz & Flashcards