A world of cuteness

Inlägg publicerade under kategorin Av Ichigo ♥彡

Av Ichigo & Minto - 16 januari 2014 12:34

Hello!

Gråter lite just nu........

 Något hemskt har hänt...En av mina stora Idoler och min självklara oshimen i Akb48,

Oshima Yuko ska..."ta examen!"!!!

  

När detta blir av vet man inte än men jag hoppas iallafall hon får en stor och vacker "examens" konerst 

precis det hon är värd.Hon har varit en viktig medlem i Akb48 och alla kommer sakna henne...Snyft.

Efter 8 år i Akb48 kan jag dock förstå att hon vill bli fri och göra sitt eget...

Hoppas bara att hon kommer fortsätta med musiken...

Fast vad hon än kommer göra kommer hon fortfarande vara min Oshimen för altid!

KOMMER SAKNA OSHIMA YUKO


Kommer nog komma ganska mycket mer om Yuko när hon har släptt vilket datum osv...

En sak jag hoppas på just nu är att hennes konsert kommer vara live sänd på Google+

som vissa andras har...Hoppas Hoppas

 




Av Ichigo & Minto - 15 januari 2014 17:36

Hello!


Har inte bloggat på flera dagar.....Har inte haft lust,ork och annat....

Nu känner jag även att jag har blivit sjuk 。゚(゚ノД`゚)゚。 

  Fick gå hem efter halva skol-dagen idag...Känner mig hängig.. (T.T)  

Men jag ska försöka krya på mig så jag blir frisk snart...Det är tråkigt att vara sjuk....

 

Av Ichigo & Minto - 10 januari 2014 15:57

Hello!


Har fått ett Doraemon-gosedjur av Zakuro (Tack så jätte mycket!) och jag hade lust för att lekamed den

Så här kommer några bilder från en vanlig dag med Doraemon!  

   

           Doraemon äter! Hello kitty........?             Doraemon Äter Pocky!                 Doraemon chillar i sin Kigurumi

    


                                     Doraemon läser manga (På japanska)         Doraemon Spelar NES

   

Doraemon bloggar!

  

Checka in Doraemons blogg!

doraemon.bloggplatsen.se


Nu ska jag åka till en resturang och äta middag snart.....

Förhoppningsvis så kommer Minto skira ett inlägg ikväll! Hon har inte gjort det på 10 veckor!(jag har räknat)

 

SEE U



Av Ichigo & Minto - 8 januari 2014 19:26

Hello!


Som jag sa i det förra inlägget har jag pärlat lite pärl plattor!

Älsakr att lägga plattor,Helst med tv-spels tema!

Den här gången gjorde ja Super-Mario tema! Yoshi,Eld blomma och "frågelåda"

----------  >

 


SEE U 


Av Ichigo & Minto - 5 januari 2014 18:31

Hello!


Har inte hunnit blogga idag,Har varit på en promenad iiTartus vackra "gammla stad".

Tartus stora julgran   ------------>

(fast den är så mycket vackrare i mörkret när den lyser)

Skulle ha tagit mer bilder,Vet inte varför jag inte gjorde det.... 

 

Imorgon så åker jag hem till Sverige igen!! Saknar min familj men vill ändå inte åka här ifrån...

Men någon gång måste jag det.....Hoppas jag bara överlever flygningen...

Det är lite läskigt att flyga själv....Men jag är i övrigt ganska van med att flyga...

SEE U

 


Av Ichigo & Minto - 3 januari 2014 19:18

Hello!


Jag har börjat nörda igenom massa Vocaloid låtar helt plötsligt.

Jag har nog sagt att jag inte gillar vocaloid....KAN NåGON LETA På DET INLÄGET OCH RADERA DET  

Jag har börjat gilla Vocaloid skarpt!!! Mest sådanna låtar som verkligen är väl-gjorda,så man knapt hör att det är "datorer"

som sjunger  Sedan finns det några bra musik videor...

Iallafall,Mina tre favorit vocaloid låtar ------->

 


 Den sista får mig att gråta

  


Av Ichigo & Minto - 1 januari 2014 18:58

こにちわ



Någon som har hört talas om "Maru maru mori mori"? Ett ending till någon japansk serie ---->

Jag hörde den första gången på en japanska lektion och nu kan jag hela dansen! 

Jag kanske inte har berättat detta men jag älskar att dansa danser från animes,vocaloid och jpop!

Håller på att lära mej river av Akb48,Inte lätt ;)


SEE U

Av Ichigo & Minto - 26 december 2013 12:02

こにちわ


Har hittat en jätte bra anime,som jag tror dom flesta känner igen: Mahou Shoujo Madoka★Magica!

Har haft den här animen i min "bookmark list" på kissanime jätte länge men har inte börjat titta på den förns nu!

Jag har bara sett 1 ovh! ett halvt avsnitt men jag är redan fast   

Har inte kollat på anime på säkert en månad (förutom typ 3 random avsnitt av AKB0048) 

så jag kännde att deet var dags att ta tag i tittandet! 

Ni Madoka★Magica HÄÄÄR

Nu ska jag kolla vidare,Hörs!

       

Introt äger:












Vi som skriver här:

 

こにちわ

 

 

 

Vi är två, smått konstiga 13 åriga tjejer som kallas

 

Ichigo & Minto. Vi är helt galna i Japan och spenderar mycket tid till att kolla på anime och läsa Manga. Vi älskar även Jpop, favorit bandet är AKB48 och oshimenerna bla. Oshima Yuko och Takahashi Minami. Favorit animen är så klart Akb0048. Vi tar lektioner i Japanska språket som vi tycker är väldigt intressant.  ½ av oss klär sig även smått i Decora, en Japansk klädstil från Harajukus gator!

 

Vi hoppas du kommer trivas på vår blogg som för det mesta handlar om vår vardag och våra intressen!

 

またね

 

Vad ska vi skriva mer av?
 Anime&manga
 Jpop
 Vår vardag
 Inspo!
 Japanska klädstilar
 Jag gillar er blogg som den är just nu!
 Waaaatashi wa unicorn desu!
50 besvarade frågor

Sök i bloggen

   Följ oss på Tumblr.  Kontakta oss via mejl

We♥It

   

 

Senaste inlägg

Kategorier

Gäst boken

Översätt



Länkar

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015
>>>

Ovido - Quiz & Flashcards