A world of cuteness

Inlägg publicerade under kategorin Av Ichigo ♥彡

Av Ichigo & Minto - 24 november 2013 17:50

Hello

  

Internetet har varit dåligt ett tag....Hoppas ni inte saknat mej!

Idag så har jag pluggat japanska med Minto! Vi åt något konstigt japanskt godis vi hade fått av en kompis vars mamma som nyss varit i japan(Avis!!!)...Smakade jätte illa och vi slängde det....Sen åt vi GOTT japanskt godis och spela

Zelda och såklart pluggade! Ska ju på kursen imorgon....Efter den här gången så är det bara 3 gånger kvar.... 

 

Hoppas det kommer en fortsätnings kurs...

Någon annan som läser Japanska? KOMMENTERA


Min största dröm är att få åka till Japan♥  

Min absolut största dröm är att få åka till Japan......

 






 

Av Ichigo & Minto - 7 november 2013 17:37

Long time no blogg,men vi har bara inte haft tid,enkel anledning.

Hoppas ni lever ♥ Inte mycket att snacka om,Har bara varit på kurs läst och selat Zelda (Läst Zelda mangan!)

Imorgon blir det sleep over hos Mint med Zakuro och Purin. Kommer bli sååå kul..

När vi sover över vet man aldrig vad som händer (ノ◕ヮ◕)ノ*:・゚✧

 

Har en sjuk lust at Jul dekorera mitt rum...Men måste nog vänta till typ den sista november!

Någon mer som längtar till jul? 


Nu längtar jag tills min kopp med te så Byeee



Av Ichigo & Minto - 30 oktober 2013 09:45

Kommer inte kunna blogga till på Söndag. Ska upp på fjället.

Minto är också borta så bloggen kommer vara tom.


Hörs på söndag!

Untitled

Älskade Konata

ED

Av Ichigo & Minto - 29 oktober 2013 11:35

Hello!


Vaknade kl 9,Woop Woop (ノ◕ヮ◕)ノ*:・゚✧ (Glad av att inte blivit väkt kl halv 7 när dom andra går upp!) 

Nu ska jag börja göra mej klar tlls att jajg ska med Zakuro och göra någon höstlovs aktivitet på ett ställe...

Vi ska typ göra våra egna läppsyl...ヽ(=^・ω・^=)丿Vet inte hur vi ska göra det men men...

Lyssnar på ED till Tamako market Älskar det ED...Mtto ku mo motto recordu...



Älskar fågeln Dera..Han är så knäpp ^_^

 

Som sagt nu ska jag göra mej klar...See U!

Av Ichigo & Minto - 28 oktober 2013 10:49

Hello!

Sitter på bibleoteket och väntar på att min farmor ska komma och så ska vi gå och äta lunch på någon resturang

(Jag väljer:THAI ) Har även varit och köpt lite pärlor till min senaste pärlplatta

Ni får se resultat senare  Nu ska jag gå och sätta mej i soffan på barn avdelningen och läsa slutet på andra boken

av Samurajens Döttrar. Sen ska jag låna del 3.....Hoppas det blir ett  lyckligt slut (;´Д`)

Rekommenderar verkligen boken till alla Japan älskare

♥ Handlar om Två systar som gömmer sej för deras makt galna farbror i 1200 talets Japan.♥


Nu ska jag läsa (*≧▽≦)ノシ))

Av Ichigo & Minto - 27 oktober 2013 14:01

 Har skaffat WeHeartIt (för rätt länge sedan!)

Heter DecoraOtaku Följ mej (ノ◕ヮ◕)ノ*:・゚✧



Ni hittar även en  mindre knapp och en liten widget med mina senaste bilder  i menyn!

SEE U!

OBS! Detta är inget "blogg" konto utan endast mitt konto (Ichigo) Minto har ett eget,men det får hon skriva om själv!

Pixel

Av Ichigo & Minto - 26 oktober 2013 13:31

こん'にちわ  


HÖÖÖSTLOV! En vecka med sovmorgon,utan skola och läxor. WOOP WOOP (〜 ̄▽ ̄)〜

Undar bara vad jag ska hitta på.......Får väl göra något (tex. Kolla på anime och dricka te (❁´▽`❁)*✲゚* )

Det finns inte så mycket att göra igentligen! Nu ska jag pyssla lite...

Ska kanske fixa något till halloween...Vem vet!? Kommer inte vara hemma under Halloween men ska ändå fixa till några rossetter e6ler något annat meed halloween tema..

Matane!

 

Smak prov på Akb48s nya låt som släpps på torsdag tror jag...Japp

 

 

 

 

 


Av Ichigo & Minto - 24 oktober 2013 20:00

ほんとね ごめね みんな
Förlåt för att vi inte har bloggat på 100 år Har inte haft tid,ork eller lust.
Men Nu är vi tillbaka! Tror jag....Inte roligt att be om ursäkt i varenda inlägg.
Det blir kanske lite mer bloggning under höst lovet...KANSKE,ska nämligen till fjället...
Fast igentligen är inte höstlovet som jag väntar på som mest...
Nej, fr jag ska åka till Stockholm den 15 november
☆*:.。. o(≧▽≦)o .。.:*☆
Ska så klart på Japanloppisen! (Det är därför jag åker dit!) Men vill också på lördagen ta en sväng förbi Kawaiishop och Gå på Tekniska musets Utställnig med gammla tv-spel!
LÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄNGTAR!
Kolla mer om Loppisen,Klick on the Cat------> =^● ⋏ ●^=

Nu ska jag dricka te och läsa något random! Ska göra mej pigg till skolan imorgon!
Ska bara avsluta med Kyary Pamyu Pamyus nya låt ヽ(⌐■_■)ノ♪♬


Vi som skriver här:

 

こにちわ

 

 

 

Vi är två, smått konstiga 13 åriga tjejer som kallas

 

Ichigo & Minto. Vi är helt galna i Japan och spenderar mycket tid till att kolla på anime och läsa Manga. Vi älskar även Jpop, favorit bandet är AKB48 och oshimenerna bla. Oshima Yuko och Takahashi Minami. Favorit animen är så klart Akb0048. Vi tar lektioner i Japanska språket som vi tycker är väldigt intressant.  ½ av oss klär sig även smått i Decora, en Japansk klädstil från Harajukus gator!

 

Vi hoppas du kommer trivas på vår blogg som för det mesta handlar om vår vardag och våra intressen!

 

またね

 

Vad ska vi skriva mer av?
 Anime&manga
 Jpop
 Vår vardag
 Inspo!
 Japanska klädstilar
 Jag gillar er blogg som den är just nu!
 Waaaatashi wa unicorn desu!
50 besvarade frågor

Sök i bloggen

   Följ oss på Tumblr.  Kontakta oss via mejl

We♥It

   

 

Senaste inlägg

Kategorier

Gäst boken

Översätt



Länkar

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015
>>>

Ovido - Quiz & Flashcards