A world of cuteness

Inlägg publicerade under kategorin Av Ichigo ♥彡

Av Ichigo & Minto - 24 april 2014 17:04


Hello!


Idag har det varit jätte fint väder och har faktisktt varit ute en hel del!

Dom senaste dagarna har jag annars gått i pyamas nästan hela tiden och Sett på alldeles för mycket anime...

Tanken att jag plöjt igenom alla 51 episoder av Arora Dream på 10 dagar är skrämande,Det är den tiden jag ser klart på en 12 episodig serie vanligt vis. Måste nog lunga ner mig lite....Hahaha (^∇^)

Fast det blir nog bra när skolan börjar när jag bara har tid att se ungefär 1-3 episoder per dag.

Nu måste jag göra lite oklara läxor från när jag var sjuk och plugga lite japanska! 

またね  

僕のYELL (Boku no YELL)

Älskar den här sången!

 

 

Av Ichigo & Minto - 23 april 2014 18:33

Hello!

Nu är det dags för sista delen i Anime list!

Det finns fler serier på min lista men detta var dom tre jag ville dela med mig av mest!

♥いきましょう♥

 

3. Ano Hi Mita Hana no Namae wo Bokutachi wa Mada Shiranai.

Titeln tror jag betyder ungefär "Vi vet fortfarande namnet på blomman vi såg"

Inte helt säker, Min japanska är dålig ( ̄ω ̄;)

★ En grupp med vänner har splittrats efter att en av dom dör i en olycka.

När dom andra är i åldern för High school visar sig hennes spöke

för en i gruppen och ber honom att uppfylla hennes sista önskan★ 

Den här animen sägs vara riktigt solig, och jag älskar att gråta till anime!!

 


 


 

 

Av Ichigo & Minto - 20 april 2014 12:29

Hello!


Redo för del 2 av min Anime list? Yes!



2. The Idol M@ster


Baserat på Xbox 360 och Playstation 3 spelet Idol M@STER 2,

Idol M @STER handlar om 12 blivande idoler som försöker nå sina mål.

Har inte börjat se på den än men den verkar mer "äkta" än Pretty Rhythm och sina prim jumps!

Ser fram emot att få börja kolla på den, Tack vare den här videon!


Bästa op:

 


part 3 imorgon!


Av Ichigo & Minto - 19 april 2014 20:18

Hello!


Tänkte visa min Anime list med några animes som jag ska se på (eller se klart på) inom snar framtid!

Dock blir det lite google translate varning(beskrivningarna mellan stjärnorna), men jag har fixat texten lite så att det låter som normal svenska.

Lets go

 

 

1. Pretty Rhythm: Aurora Drem 

 

Prism Stars är artisterna som uppträder på den nya populära isshowen, Prism Show.

De är superidols vars tekniker, sång och modekänsla är ett snitt över alla andra.

Aira och Rizumu är två Prism Stars, vars mål är att bli den bästa av dom bästa,Prism Queen. .

Det här animen har jag börjat se på nu är är just nu på episode 32/51!

För att vara en Idol-anime så har den ganska tråkiga uppträdanden och spelar hela tiden samma sånger.

Men gillar historien och det är en väldigt söt anime!

Favorit Sånger:



 


Del 2 av 3 kommer imorgon!


Av Ichigo & Minto - 19 april 2014 19:35

こんにちわ   

 

Vi har visst inte bloggat på 11 dagar...Oops!

Skrev dock förra gången att jag skulle visa vad jag köpte i Stockholmo!

 

Katt öron,Yan yan,Ramune,Mobil dco,"Kawaii halsband" och En pin som det står "To kawaii to live to sugoi to die" på!

Pinsen är absolut det bästa! Om dom inte skulle vara så dyra skulle jag köpa flera!

 


Av Ichigo & Minto - 1 april 2014 20:30

Hello!



Idag har det varit 1a april! Har varken blivit lurad eller lurat någon!

Lite synd tycker jag..Borde ha gjort något!


Nu har Sakura blommorna börjat slagit ut i Japan! Dom är så otroligt vackra!

I Stockholms kungs trädgård blommar dom i början av maj.. Var där dagen efter 1D konserten (9 maj) Dom var så fina!

(INTE DOM PÅ BILDEN)

 

Den här bilden är tagen av Yuko san när hon kolla på träden med KojiHaru! ------>

 


För låt för ett sånt kort inlägg,måste sova nu!


Av Ichigo & Minto - 29 mars 2014 12:04

Hello!


Kommer nog inte blogga idag..Ska vara hos Purr om 1 o en halvtimme!

Sorry!    

Vi ses imorgon!

 


Av Ichigo & Minto - 28 mars 2014 20:42

Hello!


Idag bakade jag och Mint jättegode vit-choklad cupcakes!  ☆*:.。. o(≧▽≦)o .。.:*☆

Vi har sparat dom tills imorgon då vi ska glufsa i oss dom med Zakuro och Purpurr!

Blev lite av berg med choklad frostig och strössel,och med våra mustash pandor på topp ser dom jätte söta ut ♥

 

Jag borde inte fresta mig själv   Skrev även upp recepetet,Fick bara lust.

HÄÄÄÄÄÄR finns det!


Byebye!

Vi som skriver här:

 

こにちわ

 

 

 

Vi är två, smått konstiga 13 åriga tjejer som kallas

 

Ichigo & Minto. Vi är helt galna i Japan och spenderar mycket tid till att kolla på anime och läsa Manga. Vi älskar även Jpop, favorit bandet är AKB48 och oshimenerna bla. Oshima Yuko och Takahashi Minami. Favorit animen är så klart Akb0048. Vi tar lektioner i Japanska språket som vi tycker är väldigt intressant.  ½ av oss klär sig även smått i Decora, en Japansk klädstil från Harajukus gator!

 

Vi hoppas du kommer trivas på vår blogg som för det mesta handlar om vår vardag och våra intressen!

 

またね

 

Vad ska vi skriva mer av?
 Anime&manga
 Jpop
 Vår vardag
 Inspo!
 Japanska klädstilar
 Jag gillar er blogg som den är just nu!
 Waaaatashi wa unicorn desu!
50 besvarade frågor

Sök i bloggen

   Följ oss på Tumblr.  Kontakta oss via mejl

We♥It

   

 

Senaste inlägg

Kategorier

Gäst boken

Översätt



Länkar

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015
>>>

Ovido - Quiz & Flashcards