A world of cuteness

Inlägg publicerade under kategorin Av Minto ☆彡

Av Ichigo & Minto - 25 april 2013 17:38

För att jag är inte lika kreativ som Ichigo.

Jag orkar inte göra en 10 days of Anime...

Men men jag börjar med:

Vilken Anime figur är du lik (eller önska att du va)  


Jag kallas ju för Minto för att jag enligt Ichigo är lika kaxig som henne men inte bara för det jag gillar Minto bäst också i Tokyo mew mew...

Det är tydligen  många jag liknar Mio från K-on, Kikyo från InuYasha, Kagome från InuYasha

men den jag enligt Ichigo liknar bäst är själva Inuyasha ( Hund halv demonen)  

Även fast jag gillar Kagome bäst men imorgon har jag lovat Ichigo att jag inte ska sura inte bli kaxig och sånna saker.  

Kagome...  

Inuyasha...  

 

Kikyo...Jag har inte ojämn lugg.

Mio...

Och sen Minto såklart!!!  

Sayonara alla kawaiis //Minto   

Av Ichigo & Minto - 14 april 2013 16:10

 

Kon'nichiwa!

jag har nyss varit ute och cyklat.

jag har ju sovit över med Ichigo i fredags så det var ju kul  

egentligen skriver jag bara något...

men nu är det inte heller länge kvar till den 8 maj... Jippi!!!  

nu vill jag bara lägga ut lite låtar som jag har i huvudet...   



Och nu en rolig video

Sayonara alla kawaiis!!!  

//Minto

Av Ichigo & Minto - 9 april 2013 16:21

Kon'nichiwa!!!

Jag vill tipsa om en till manga  

Den heter Inu Yasha

den är jätte bra, jag läste precis ut boken...

 

 

 

Den handlar om Kagome som blir ned dragen i en gammal brunn.

Då kommer hon till det medeltida Japan.

Inu Yasha blev sjuten med en pil för 500 år sedan där.

(Inu Yasha är hund demon på japanska)

Demonen som drog ner Kagome i brunnen följer efter henne för att den vill ha en speciel juvel.

När Kagome drar ut pilen ur Inu Yashas kropp så besegrar han den andra demonen men han vill själv ha juvelen.


Det var bara lite fakta om Animen men vi har bara sett två delar så jag vet inte heller så mycke  

Men jag rekomenderar verkligen Inu Yasha den kan vara lite läskig ibland då ni får blunda eller kolla bort om det blir otäckt!  

Men nu vill jag avsluta inlägget med Introt till Inu Yasha.

Sayonara alla kawaiis! //Minto

Av Ichigo & Minto - 5 april 2013 13:27

Kon'nichiwa!

Jag har varit med pappa till soptippen och slängde skräp.  

Jag har också gjort några fler chibis på Chibimaker.

resten av sailor soldiers från Sailor Moon!

(I'm a Sailor Moon freak!)  

 

 

 

 

 

Jag ser på Sailor Moon nästan hela tiden  

jag är faktiskt på del 42/46

Sayonara alla kawaiis!  




Av Ichigo & Minto - 4 april 2013 17:07

Kon'nichiwa! 


Idag har jag varit (är) med Minto som just nu spelar Magic Panio....  

Vi har sett på en ny anime som heter Chobits!

Det äger! Den handlar oom en kille och en robot som är uber söt och Kawaii!  

16178.jpg

url.jpg

imgres.jpg

Rekomenderas!!!

Om ni undrar var vi kollar på Anime så heter sidan Animefreak.tv  

Den har jätte måna bra animes och är ganska enkel att hitta på!

Nu avslutar vi etta inläggg med Introt till serien!

Det heter "Let me be with you" 

Sayonara!// Ichi Ichi Go ~~

Av Ichigo & Minto - 27 mars 2013 19:22

 

Kon'nichiwa!!!

Jg har varit med Ichigo idag...

Vi har inte gjort så mycke idag vi hade glosor i skolan....

Och jag fick alla rätt  

det ända jag kan säga om Ichigo är att hon är en kulmpig katt på hal is...

Imorgon ska jag åka till Tärnaby efter skolan

men det värsta är att det inte finns någon internet där  

Jag har typ packat klart så jag fick en glass  

Typisk Yui: ICE CREAM UI ICE CREAM!!!! FRån k-on.

Sayonara kawaiis!!! // A la kawaii te anti Minto.  

Av Ichigo & Minto - 27 mars 2013 16:33

   

Kon'nichiwa!

Sitter och lyssnar på Pinky Jones på kawaiiradio!

Sen kollar jag och Mint på peruker!

Och varje gång våran hajpning eller rampljus annons kommer upp säger hon: Där är vi!

  

Vi har hittat ett par peruker och Cosplas som vi gillar!

 Sailor Moon Usagi Tsukino / Sailor Moon cosplay dräkt svart butler hona ver. ciel phantomhive cosplay kostym saga lucy heartfilia cosplay peruk Naruto Shippuden Hinata Hyuga cosplay dräkt K-ON! Tsumugi Kotobuki Cosplay Peruk Haruhi Suzumiya High School Girls 'Autumn Uniform Cosplay Kostym Elfen Lied Lucy Cosplay Kostym

//Ichi Ichi Go~~



Av Ichigo & Minto - 20 mars 2013 15:08

Hej!

Idag har vi inte gjort så mycket i skolan,

men det var jätte god mat  

det var cowboysoppa. Jag har inte ätit så mycke mat på den här terminen.

Men nog skrivet om skolan för att nu kommer Mintos favorit outfit. 


     

Jag gillar hennes hår det är krulligt och så gillar jag hennes mössa.

Egentligen gillar jag allt med henne  

det var allt jag hade att skriva...... HEJDÅ!!!!!!!!!!!!  


Vi som skriver här:

 

こにちわ

 

 

 

Vi är två, smått konstiga 13 åriga tjejer som kallas

 

Ichigo & Minto. Vi är helt galna i Japan och spenderar mycket tid till att kolla på anime och läsa Manga. Vi älskar även Jpop, favorit bandet är AKB48 och oshimenerna bla. Oshima Yuko och Takahashi Minami. Favorit animen är så klart Akb0048. Vi tar lektioner i Japanska språket som vi tycker är väldigt intressant.  ½ av oss klär sig även smått i Decora, en Japansk klädstil från Harajukus gator!

 

Vi hoppas du kommer trivas på vår blogg som för det mesta handlar om vår vardag och våra intressen!

 

またね

 

Vad ska vi skriva mer av?
 Anime&manga
 Jpop
 Vår vardag
 Inspo!
 Japanska klädstilar
 Jag gillar er blogg som den är just nu!
 Waaaatashi wa unicorn desu!
50 besvarade frågor

Sök i bloggen

   Följ oss på Tumblr.  Kontakta oss via mejl

We♥It

   

 

Senaste inlägg

Kategorier

Gäst boken

Översätt



Länkar

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015
>>>

Ovido - Quiz & Flashcards