A world of cuteness

Inlägg publicerade under kategorin AKB48 ♥彡

Av Ichigo & Minto - 3 november 2013 18:11

Kon'nichiwa!

Idag fyller jag 11 år men det blir inte sån skillnad egentligen.

Jag har öppnat presenter och jag fick beställa 2 spel så jag valde Sims 3 och Zelda Skywordsword.

Ichigo ville överaska mig så vi skulle fika tror jag men då kunde jag inte så vi

ska göra det någon annan dag tillsammans  

(vad har man vänner till?)

  

Jag har varit i fjällen i Lappland under höstlovet med nåra kompisar

från Stockholm.

Det snöade där så vi hade snöbollskrig men här blir det lövbollskrig istället.  


Jag vill lära mig River dansen (som Ichigo säger är omöjligt)

men man måste ju försöka som hon tydligen inte tror man kan.

Yume no kawa sjöng Acchan när hon fick sluta i Akb48.

  

Men nu måste jag sluta

Sayonara! // Minto


Av Ichigo & Minto - 2 november 2013 20:57

こん'にちわ 

Har längtat hem så mycket idag och sitter äntligen vid MITT skrivbord i MITT rum och skriver

i MIN (och mintos) blogg! Har fått lite mer blogg ideer och en av dom är....


MINA 5 ABSOLUTA FAVORIT AKB LÅTAR!


Har varit fäst i AKB48 ett tag nu..Älskar dom och dom är verkligen mitt favorit band (delad etta med älskade 1D)

Dom har också blivit en liten andlednig för att jag har tappat mitt intresse för Kpop....

Orkar inte hänga med i Kpop världen längre..Nu träder Jpop in i mitt liv \(^ω^\)

Iallafall här är min top 5 av AKBs låtar!


5. (さよならクロール) Sayonara Crawl


En av deras nyaste låtar! Älskar verkligen denna låt,helst melodin (。⌒∇⌒)。

och MVn är såå söt


4.  初恋バタフライ Hatsukoi Butterfly


Musikvideon är av Hkt48 och sången är deras,lyssnar dock mest på Akbs verison av team 4

Loving the refräng┌(˘⌣˘)ʃ


3. (ギンガムチェック) Gingham Check


Just loving it (ˇ_ˇ”) ƪ(˘⌣˘)┐ ƪ(˘⌣˘)ʃ ┌(˘⌣˘)ʃ


2. River


Minto envisas om att hon ska lära sej den här dansen,Lycka till  


1. (会いたかった) Aitakatta!

Aitakatta Aitakatta Yes!( Jag har väntat jag har väntat Yes!) 

Min absoluta favorit av AKB48...

Älskar den här sågen på alla sätt och vis...Den första AKB sången jag hördeヽ(^‥^=ゞ)


Hoppas ni tyckte om sångerna och har börjat gillat AKB48 mer nu!

MATANE!



Vi som skriver här:

 

こにちわ

 

 

 

Vi är två, smått konstiga 13 åriga tjejer som kallas

 

Ichigo & Minto. Vi är helt galna i Japan och spenderar mycket tid till att kolla på anime och läsa Manga. Vi älskar även Jpop, favorit bandet är AKB48 och oshimenerna bla. Oshima Yuko och Takahashi Minami. Favorit animen är så klart Akb0048. Vi tar lektioner i Japanska språket som vi tycker är väldigt intressant.  ½ av oss klär sig även smått i Decora, en Japansk klädstil från Harajukus gator!

 

Vi hoppas du kommer trivas på vår blogg som för det mesta handlar om vår vardag och våra intressen!

 

またね

 

Vad ska vi skriva mer av?
 Anime&manga
 Jpop
 Vår vardag
 Inspo!
 Japanska klädstilar
 Jag gillar er blogg som den är just nu!
 Waaaatashi wa unicorn desu!
50 besvarade frågor

Sök i bloggen

   Följ oss på Tumblr.  Kontakta oss via mejl

We♥It

   

 

Senaste inlägg

Kategorier

Gäst boken

Översätt



Länkar

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015
>>>

Ovido - Quiz & Flashcards