A world of cuteness

Inlägg publicerade under kategorin AKB48 ♥彡

Av Ichigo & Minto - 21 januari 2014 18:45

Hello!

Halvkass skoldag.....,Och på toppen av det fick man stor shock när  man nästan en boll i ansiktet.

Alla dagar är inte bra .・゜゜・(/。\)・゜゜・.Fast ska inte klaga....Det finns några solstrålar!

Till exempel Akbingo!♥! Älskar dom gammla avsnitten med alla mina oshimens ♥


SEE U

Av Ichigo & Minto - 16 januari 2014 12:34

Hello!

Gråter lite just nu........

 Något hemskt har hänt...En av mina stora Idoler och min självklara oshimen i Akb48,

Oshima Yuko ska..."ta examen!"!!!

  

När detta blir av vet man inte än men jag hoppas iallafall hon får en stor och vacker "examens" konerst 

precis det hon är värd.Hon har varit en viktig medlem i Akb48 och alla kommer sakna henne...Snyft.

Efter 8 år i Akb48 kan jag dock förstå att hon vill bli fri och göra sitt eget...

Hoppas bara att hon kommer fortsätta med musiken...

Fast vad hon än kommer göra kommer hon fortfarande vara min Oshimen för altid!

KOMMER SAKNA OSHIMA YUKO


Kommer nog komma ganska mycket mer om Yuko när hon har släptt vilket datum osv...

En sak jag hoppas på just nu är att hennes konsert kommer vara live sänd på Google+

som vissa andras har...Hoppas Hoppas

 




Av Ichigo & Minto - 1 januari 2014 18:58

こにちわ



Någon som har hört talas om "Maru maru mori mori"? Ett ending till någon japansk serie ---->

Jag hörde den första gången på en japanska lektion och nu kan jag hela dansen! 

Jag kanske inte har berättat detta men jag älskar att dansa danser från animes,vocaloid och jpop!

Håller på att lära mej river av Akb48,Inte lätt ;)


SEE U

Av Ichigo & Minto - 17 december 2013 18:14

                 


Hello!

Igår var sista gången för japanska kursen. Kommer dock en fortsättnigs kurs i februari....Yeeey!

Förresten,Någon som såg Sverige demokraten i söndags? Dom hade nämligen ett bra repotage....

     

AKB48!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 


Skrek som en idiot när Purin tog upp den här tidningen ur väskan.. 

Tack så himla mycket Purin!!

Om ni vill läsa repotaget så finns det HÄÄÄÄR

Är så avendsjuk på den reporten,Nästa gång får han ta med mej  


SEE U



Av Ichigo & Minto - 11 december 2013 16:38

YEEEEEEEY *Fangirling*

En av AKB48s nya låtar har det äntligen släppts en musikvideo till!

Det gör det äntligen möjligt att höra hela låten för oss som inte kan köpa den....

  


Låten heter:

ハート・エレキ  

Heart ereki  

Heart Electric

 

 

Älskar låten och det verkar som om det är Kojima är center.


Nyan Nyan

  

       




Av Ichigo & Minto - 20 november 2013 15:40

Konichiwa!


Är hemma hos min farmor och hänger vid datorn och kollar på massa AKB48 saker...  

Om ni redan inte har märkt det så är officielt beroende av AKB48

Dom har typ tagit över mitt liv.....ÄLSKAR DOM!

Någon mer som älskar AKB? Har inte sett någon prata om det eller något sådant....

KOMMENTEEERA


Aldrig ens hörtalas som AKB48? Lyssna...


Typ mina favorit medlemar i AKB48 (Nästan alla har slutat  )

Atsuko


   

Tomomi

Mariko


 


Yuuko


   

Takamina





Känner ni igen dom i anime-form? (från världens bästa anime akb0048)


 


SEE U


Vi som skriver här:

 

こにちわ

 

 

 

Vi är två, smått konstiga 13 åriga tjejer som kallas

 

Ichigo & Minto. Vi är helt galna i Japan och spenderar mycket tid till att kolla på anime och läsa Manga. Vi älskar även Jpop, favorit bandet är AKB48 och oshimenerna bla. Oshima Yuko och Takahashi Minami. Favorit animen är så klart Akb0048. Vi tar lektioner i Japanska språket som vi tycker är väldigt intressant.  ½ av oss klär sig även smått i Decora, en Japansk klädstil från Harajukus gator!

 

Vi hoppas du kommer trivas på vår blogg som för det mesta handlar om vår vardag och våra intressen!

 

またね

 

Vad ska vi skriva mer av?
 Anime&manga
 Jpop
 Vår vardag
 Inspo!
 Japanska klädstilar
 Jag gillar er blogg som den är just nu!
 Waaaatashi wa unicorn desu!
50 besvarade frågor

Sök i bloggen

   Följ oss på Tumblr.  Kontakta oss via mejl

We♥It

   

 

Senaste inlägg

Kategorier

Gäst boken

Översätt



Länkar

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015
>>>

Ovido - Quiz & Flashcards