A world of cuteness

Alla inlägg under oktober 2014

Av Ichigo & Minto - 28 oktober 2014 19:00


Hello!


Gick och checkade Anichart.net för att kolla höstens anime,

Jag måste säga jag är grymt efter då dom flesta börjar redan i september  

Men jag fick iallafall två glada överraskningar! 3 OVAs från 2 grymma serier

kommer i höst/vinter! Först från Brothers Conflict kommer det komma 2 OVAs i

December och Februari. Dom kommer att handla om Jul och den andra alla hjärtans dag...

Det ända jag tänker på då är "stackars" Ema som måste fira dom högtiderna i den familjen ;))


Innan det dock så släpps Yuru Yuri Nachuyachumi!


Den kommer handla om att tjejerna åker på typ en camping resa (kan ha helt fel efter som jag bara hittade trailern utan sub och min japanska är som den är!) Den släpps iaf den 29 november!

Det var typ förra sommaren jag såg klart på dom två säsongerna men jag skriver fortfarnde TOSHINO KYOKO!!

När det är som minst lämpligast så ser verkligen framemot med lite mer av serien!


Ja jag vet inte vad jag ska säga mer än att två favoriter snart är tillbaka!


Av Ichigo & Minto - 26 oktober 2014 08:59

Hello!


Äntligen är det HÖSTLOV  Äntligen får jag vila ut ordentligt!

Har inget särskilt planerat också så jag tar det lungt :D

På Fredag är det halloween också...Ska inte fira det på något speciellt sätt...

Kanske hinner klart med mitt lilla sy projekt och gör några blodiga marshmellows  

Halloween är inte min högtid...Gillar dock att gå till kyrkogården på

Alla helgonas och Se på alla vakra ljus som tänds på alla gravar...

 

SEE U

Av Ichigo & Minto - 23 oktober 2014 19:15

Hello!


Gick till skolan idag! Vad inte så efter trots allt. Vi hade franska idag!

Flippa typ ur på glosförhöret men det gick ganska bra :/

Dagens höjdpungt dock:

Började sy en liten sak idag!

Tänker inte avslöja vad det är dock.Tänkte dock slänga upp två bilder som en liten led tråd:

 

Om ni inte förstår det så är det något som har med Totoro att göra. 

Älskar det här projektet! Ni får se snart vad det handlar om!


SEE U



Av Ichigo & Minto - 22 oktober 2014 11:15

Hello!


Jag håller vad jag lovar! Är tillbaka idag med  

Är hemma och är sjuk dock..

Har varit hemma i 3 dagar nu men jag känner mig mycket bättre idag!

Konstigt nog längtar jag till skolan imorgon....Jag är säkert efter i allt så måste jobba ikapp lite....

Efter som jag inte har något annat inntresannt att berätta så bjuder jag på lite bilder från

en fotopromenad för någon vecka sen:

        


SEE U



Av Ichigo & Minto - 21 oktober 2014 08:40

Hello!


Jupp vi lever! Jag lova för över en månad sen att börja blogga men blev det av`? NEJ.

Mycket har hänt i mitt liv som kanske inte gjort mig särskilt peppad till att blogga.

Men jag vill försöka hålla igång den här bloggen. Vi har funnits här i över 2 år nu. 

Jag vill fortsätta finnas här! Därför gjorde jag en lirten nystart med en ny design och j

ag ska försöka göra allt för att kunna hålla skrivadet uppe!

f..r.o.m imorgon blir det vanlig bloggning,Ett inlägg minst per dag!


SEEE U


 

Vi som skriver här:

 

こにちわ

 

 

 

Vi är två, smått konstiga 13 åriga tjejer som kallas

 

Ichigo & Minto. Vi är helt galna i Japan och spenderar mycket tid till att kolla på anime och läsa Manga. Vi älskar även Jpop, favorit bandet är AKB48 och oshimenerna bla. Oshima Yuko och Takahashi Minami. Favorit animen är så klart Akb0048. Vi tar lektioner i Japanska språket som vi tycker är väldigt intressant.  ½ av oss klär sig även smått i Decora, en Japansk klädstil från Harajukus gator!

 

Vi hoppas du kommer trivas på vår blogg som för det mesta handlar om vår vardag och våra intressen!

 

またね

 

Vad ska vi skriva mer av?
 Anime&manga
 Jpop
 Vår vardag
 Inspo!
 Japanska klädstilar
 Jag gillar er blogg som den är just nu!
 Waaaatashi wa unicorn desu!
50 besvarade frågor

Sök i bloggen

   Följ oss på Tumblr.  Kontakta oss via mejl

We♥It

   

 

Senaste inlägg

Kategorier

Gäst boken

Översätt



Länkar

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards