A world of cuteness

Alla inlägg under juni 2014

Av Ichigo & Minto - 27 juni 2014 13:40

Hello!


Sorry för att vi inte har bloggat på en vecka    Men nu är vi nog tillbaka igen :b

Dom senaste dagarna har varit rengniga och inte alls som det ska vara på ett sommarlov....

I onsdags var det nog som finast och då var jag och Mint ute på stan och fjanta oss :D

Vi gick till den Japanska parken,Bibleoteket och Åt glass med Zakuro som vi mötte där! Jätte kul!

Resterande dagar har jag varit inne och tittat på anime,Spelat School Idol Festival,Läst NANA och ätit vaniljyogurt.... (Normal unge)

 



Av Ichigo & Minto - 19 juni 2014 16:57

Hello!


Tänkte bara skirva ett litet inlägg innan jag ska göra nå typ av middag till mig själv!

Idag fick jag en liten sak jag har beställt

MADOKA MAGICA MANGAN!

Har vänntat på de här i typ två veckor nu och äntligen kom den!

Så om någon undrar vad jag gör i midsommar: läser.

Här är dom fantastiska omslagen:

  

SEE U

Av Ichigo & Minto - 16 juni 2014 12:00

God morgon!


Vaknade för unfefär 2 timmar sen! (Enligt mig är det långt att sova till tio...)

Hursomhelst är det skönt att känna sig utvilad!

Just nu sitter jag och kollar efter en ny skolväska då jag hade sönder min förra månaden!

Har ju god tid på mig så det är kanske lite tidigt attköpa skol grejer

men jag vill vara riktigt säker att den kommer innan skolan börjar

<Just nu är jag ine på att skaffa en Hello Kitty väska med öron>

  '

<Eller en jordgubbe!>

 

Jag får ta dom hårda besluten senare...Nu sks jag nog göra mig iordning och gå och leta efter lunch!


SEE U!



Av Ichigo & Minto - 12 juni 2014 19:50

Hello!


Idag hade vi skolavslutining! Äntligen sommarlov!

Nu ska jag chilla hela sommaren! Heller iallafall så mycket jag kan :D

Ska titta på en massa anime men såklart vara ute det mesta!

Fast kan innte lova något....  

Nu måste jag gå och packa! Ses på lördag!

Av Ichigo & Minto - 11 juni 2014 16:42


Hello!


Det var några dagar sen...Förlåt,Det har varit bla Japanska lektion och lite avslutnings grejjor!

Imorgon är förresten vår skolavsluting! Och på fredag och åker jag Mint och Zakuro till Stockholm på 1D konserten! *FANGIRLING*   Känns verkligen otoligt att få se dom igen! 

Appropå inget har jag börjat läsa en ny manga ------> CORPSE PARTY!

Det är en scräck manga om ett par elever och en lärare som hamnar i en gammal skola och dör en efter en...

Än så änge ärt den väldigt bra! Lite små äkliga bilder...

Jag läser denna i en app kallad manga reader,finns för android HÄR

Rekommederas!

Nu ska jag spela lite Re: AlistaIr (Ett nytt litet otome spel jag har börjat spela) och sen dricka lite isthe!


SEE U

   

Av Ichigo & Minto - 7 juni 2014 16:11

Hello!


Idag bestämmde jag mig för att avsluta mitt liv som innersittare och gick ut! Halelhuja!

Jag gick runt på stan och åt glass (melon,min soulmate.) och sen så cykla jag ner till strandenoch bada bena!

Det är såå himla fint väder! Jag hoppas verkligen detta håller i sig till skolavslutningen! 

Och så klart vill jag att det inte ska regna den 13,ONE DIRECTION KONSERT!!!!!

Dom ska ha öppet tak och  stjuta fyverkerier och det vill man ju inte att regn ska förstöra allt :(

Iallafall är är bilder från idag:

SOMMARN ÄR HÄÄÄR 



Av Ichigo & Minto - 6 juni 2014 16:37

Hello!


Idag har lite snuva :( Hoppas jag inte fått någon förskylning nu till sista skol veckan  

Jag måste verkligen kryaa på mig!!!!

Idag har jag alltså inte gjort särsilt mycket....Drukit te och lagat mat och sjungit...

Det ända produktiva jag hittade på var att göra en pärlplatta av Madokas Soulgem!

Misslyckades med färgerna men tycker ända att den är väldigt söt

 

   

Japp,Jag håller på och leker med min kamera!


Nu ska jag gå och äta sen leva vidare mitt liv!

Av Ichigo & Minto - 4 juni 2014 18:18

Hello!


Ännu en dag går,Ännu en dag närmare skollovet :D

Nu har nästan bara några fjantigt enkla dagar framför oss! Imorgon ska vi ut på prao!

Jag ska vara i en etta som min kusin går i och jag har basiclly en hel fanclub där (⌒_⌒;)

Haha,Nej men det är några små tjer som gillar att vara med mig!

Sr framemot och vara med på en skoldag i lågstadet,Dom har nte så mycket att göra som vi !

Idag fick jag även hem ett litet sött brev från en bloppis!

Jag har köpt två jätte söta ringar av en tjej En rilakumabulle och en choklad bit!

Pics------>

   

Bilderna är tagna av min nya kamera jag fick i födelsedags present!

Älskar verkligen!

Vi som skriver här:

 

こにちわ

 

 

 

Vi är två, smått konstiga 13 åriga tjejer som kallas

 

Ichigo & Minto. Vi är helt galna i Japan och spenderar mycket tid till att kolla på anime och läsa Manga. Vi älskar även Jpop, favorit bandet är AKB48 och oshimenerna bla. Oshima Yuko och Takahashi Minami. Favorit animen är så klart Akb0048. Vi tar lektioner i Japanska språket som vi tycker är väldigt intressant.  &frac12; av oss klär sig även smått i Decora, en Japansk klädstil från Harajukus gator!

 

Vi hoppas du kommer trivas på vår blogg som för det mesta handlar om vår vardag och våra intressen!

 

またね

 

Vad ska vi skriva mer av?
 Anime&manga
 Jpop
 Vår vardag
 Inspo!
 Japanska klädstilar
 Jag gillar er blogg som den är just nu!
 Waaaatashi wa unicorn desu!
50 besvarade frågor

Sök i bloggen

   Följ oss på Tumblr.  Kontakta oss via mejl

We♥It

   

 

Senaste inlägg

Kategorier

Gäst boken

Översätt



Länkar

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards